2016 Yılında İzlemeyi Planladığım Filmler 2016 Yılında Okumayı Planladığım Kitaplar Adalet Ağaoğlu Adam Yayınları Aforizma Ahmet Altan Ahmet Say Akbank Caz Festivali Aklımda Kalanlar Alberto Giacometti Alejandro González Iñárritu Alexandre Cabanel Alıntı Alıntıladıklarım Alıştırmalar Altın Koza Film Festivali Anatole France Antoloji Ara Güler Arkas Sanat Merkezi Aspendos Opera ve Bale Festivali Ataol Behramoğlu Ayfer Tunç Aziz Nesin Bach Berlin Film Festivali Beyoğlu Sahaf Festivali Bilge Karasu Bilgi Yayınevi Birhan Keskin Boticelli Botticelli Caddebostan Kültür Merkezi Can Yayınları Candan Erçetin Cemal Süreya Claude Monet Çağan Irmak Çevrimdışı İstanbul Dağlarca Şiir Ödülü Değinmeler Deneme Dergi Devlet Tiyatroları Diego Velázquez Dinlediklerim Düşbükeyler Edebiyat Edgar Degas Edirne Kitap Fuarı Edward Munch Eleştiri Elias Canetti Emin Alper Enis Batur Erimtan Arkeoloji ve Sanat Müzesi Erzurum Eylül'e Mektuplar F. Scott Fitzgerald Fazıl Hüsnü Dağlarca Felsefe Ferit Edgü Film Filmekimi Fotoblog G. Cabrera Infante Galeri Gece Gece Edebiyat Gezi Giorgione Goethe Goya Gustav Klimt Gülten Akın Gündemdekiler Günler Günlük Günlükler Günün Şarkısı Haber Halikarnas Balıkçısı Hayat Notları Heykel Hilmi Yavuz Italo Calvino İçebakan İdil Biret İstanbul Bienali İstanbul Kitap Fuarı İstanbul Kukla Festivali İstanbul Modern İstanbul Uluslararası Kısa Film Festivali İş Bankası Kültür Yayınları İş Sanat İzlediklerim İzlek İzmir Avrupa Caz Festivali İzmir Sanat James Joyce Jan van Eyck Jean Auguste Dominique Ingres Johannes Vermeer John William Waterhouse Karalama Defteri Kırıntılar Kırmızı Kedi Yayınevi Kısa Metinler Kim Ki-duk Kitap Kitap Eleştirileri Kurşun Kalem Dergisi küçük İskender Kültür-Sanat Kürşat Başar Leyla Gencer Opera ve Sanat Merkezi Listelediklerim Luc Besson Malraux Man Booker Ödülü Manet Marc Chagall Marguerite Duras Marlon James Matisse Mektup Melih Cevdet Anday Memet Fuat Metin Uca Metis Yayınları Mırıldandıklarım Michelangelo Milan Kundera Murathan Mungan Mühür Dergisi Müzik Nâzım Hikmet Nobel Edebiyat Ödülü Not Defteri Notos Nuri Bilge Ceylan Nuri İyem Oğuz Atay Okuduklarım Okuma Defteri Okuma Günlüğü Okuma Şenliği Onat Kutlar Opera Opus Amadeus Oda Müziği Festivali Orhan Pamuk Oscar Ödülleri Ödül Öğrendiklerim Ömer Kavur Önerdiklerim Öneri Öykü Özdemir Asaf Özlü Söz Paul Cézanne Paul Klee Penguen Kolu/Kanadı Pera Müzesi Picasso Plan Proje Quentin Tarantino Refik Durbaş Rembrandt Remzi Kitabevi Resim Resim Defteri Roman Rota Sabancı Müzesi Sait Faik Abasıyanık Salâh Birsel Sanat Sayıklamalar Seçtiklerim Sel Yayıncılık Selçuk Altun Selim İleri Sempozyum Seyir Defteri Sezen Aksu Sıla Sinema Söyleşi Sözcükler Sözünü Sakınmadan Stanley Kubrick Stefan Zweig Süreyya Operası Svetlana Aleksiyeviç Şiir Şiir Düşü Şiirler Tiyatro Tiziano Vecellio Tomris Uyar Ukde Van Gogh Varlık Dergisi Venedik Film Festivali Venüs Veysel Çolak Videolar Viktor Hugo William-Adolphe Bouguereau Yaşar Kemal Yavuz Turgul Yazar Yazı Masası Yazılar Yekta Kopan YKY Yön Yayınları Yusuf Atılgan Yücel Müştekin Zeki Demirkubuz


8 Ağustos 2015 Cumartesi

Türkiye Cumhuriyeti kurulduğu zaman en çok önem verdiği şey eğitim devrimiydi. Başarılı bir eğitim devrimi üzerinden ülkenin inşasının daha sağlam temeller üzerinden yapılacağını gören Atatürk ve arkadaşları, çok radikal bir şekilde eğitimde değişikliklere gittiler ve modern bir yapıya dönüşüm başladı. Bu dönüşüm neticesinde de yepyeni bir kuşak yetişti.
İşte Adalet Ağaoğlu, Ölmeye Yatmakadlı romanında bu kuşak üzerine yoğunlaşıyor. Aslında bir üçlemenin ilk kitabı Ölmeye Yatmak. Dar Zamanlar Üçlemesişeklinde isimlendirilen serinin diğer kitapları “Bir Düğün Gecesi” ve “Hayır…” adını taşıyor.


Ölmeye Yatmak, Aysel adlı karakterin bir otel odasında ölüme giden yolculuğu üzerinden başlıyor. Atatürk öldüğü yıl ilkokulu bitiren bir kuşağın önemli bir temsilcisi niteliğinde Aysel. Tutucu bir ailenin içinde yetişip zincirlerini kırmaya çalışan bir karakter. Ailesine karşı gelerek okuyor ve önemli bir akademisyen oluyor. Sol düşünce yapısına sahip bir kadın. Evli, fakat öğrencisiyle bir gecelik ilişki yaşıyor ve bunun sonucunda da hamile kaldığını düşünüyor. Bu düşünce etrafında bir iç çekişme yaşıyor ve kendini ölüm düşüncesiyle bir otel odasına atıyor. Bir yandan Aysel’in otel odasındaki ruh hali okura anlatılırken, biryandan da Aysel ve arkadaşlarının ilkokuldan mezun olup eğitimlerine devam etmek için ülkenin farklı noktalarına dağıldıkları dönem, her bir karakterin yaşadıkları ekseninde, okura sunuluyor. Bir yandan da ülkenin yaşadığı dönüşüm ve bu süreçte insanların yeni yaşam şekline ayak uydurma çabaları ve ülke içinde yaşanan belli siyasi eğilimler de okur önüne geliyor.
Kitap güzel bir düşünce etrafında şekillense de bazı bölümler çok hızlı bir şekilde anlatıldığı için ve bazı bölümlerde de direkt gazeteler kaynak seçildiği için kopukluklar yaşanıyor. Ama özellikle Aysel’in otel odasındaki düşüncelerinin aktarıldığı bölüm okunmaya değer.

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

Tuna BAŞAR

{picture#https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/1185406_677123368993345_252884960_n.jpg?oh=9ad34d2cff4696ac91a0aa8f387e38cd&oe=575127C3} 1985 yılında doğdum. İzmir Karşıyakalı'yım. 2004 yılının son çeyreğiyle birlikte başladığım yazı serüvenime Gece Edebiyat adlı blog sayfamda devam ediyorum. Yazılarım ve şiirlerim Ada (Samsun),Aykırı Sanat, Berfin Bahar, BH Sanat, Çalı, Genç Hayat, İzmir İzmir, Kaçak Yayın, Kar, Koridor, Kum, Kuşak, Kül Öykü, Lacivert Sanat, Mor Taka, Onaltıkırkbeş, Sunak, Taflan, Varlık, Virgül gibi dergilerde yayınlandı. {facebook#https://www.facebook.com/tunabasar} {twitter#https://www.twitter.com/tunabasar35} {google#https://plus.google.com/+TunaBasar} {pinterest#https://www.pinterest.com/tunabasar35} {youtube#https://www.youtube.com/c/TunaBasar} {instagram#https://www.instagram.com/tunabasar35}

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.