2016 Yılında İzlemeyi Planladığım Filmler 2016 Yılında Okumayı Planladığım Kitaplar Adalet Ağaoğlu Adam Yayınları Aforizma Ahmet Altan Ahmet Say Akbank Caz Festivali Aklımda Kalanlar Alberto Giacometti Alejandro González Iñárritu Alexandre Cabanel Alıntı Alıntıladıklarım Alıştırmalar Altın Koza Film Festivali Anatole France Antoloji Ara Güler Arkas Sanat Merkezi Aspendos Opera ve Bale Festivali Ataol Behramoğlu Ayfer Tunç Aziz Nesin Bach Berlin Film Festivali Beyoğlu Sahaf Festivali Bilge Karasu Bilgi Yayınevi Birhan Keskin Boticelli Botticelli Caddebostan Kültür Merkezi Can Yayınları Candan Erçetin Cemal Süreya Claude Monet Çağan Irmak Çevrimdışı İstanbul Dağlarca Şiir Ödülü Değinmeler Deneme Dergi Devlet Tiyatroları Diego Velázquez Dinlediklerim Düşbükeyler Edebiyat Edgar Degas Edirne Kitap Fuarı Edward Munch Eleştiri Elias Canetti Emin Alper Enis Batur Erimtan Arkeoloji ve Sanat Müzesi Erzurum Eylül'e Mektuplar F. Scott Fitzgerald Fazıl Hüsnü Dağlarca Felsefe Ferit Edgü Film Filmekimi Fotoblog G. Cabrera Infante Galeri Gece Gece Edebiyat Gezi Giorgione Goethe Goya Gustav Klimt Gülten Akın Gündemdekiler Günler Günlük Günlükler Günün Şarkısı Haber Halikarnas Balıkçısı Hayat Notları Heykel Hilmi Yavuz Italo Calvino İçebakan İdil Biret İstanbul Bienali İstanbul Kitap Fuarı İstanbul Kukla Festivali İstanbul Modern İstanbul Uluslararası Kısa Film Festivali İş Bankası Kültür Yayınları İş Sanat İzlediklerim İzlek İzmir Avrupa Caz Festivali İzmir Sanat James Joyce Jan van Eyck Jean Auguste Dominique Ingres Johannes Vermeer John William Waterhouse Karalama Defteri Kırıntılar Kırmızı Kedi Yayınevi Kısa Metinler Kim Ki-duk Kitap Kitap Eleştirileri Kurşun Kalem Dergisi küçük İskender Kültür-Sanat Kürşat Başar Leyla Gencer Opera ve Sanat Merkezi Listelediklerim Luc Besson Malraux Man Booker Ödülü Manet Marc Chagall Marguerite Duras Marlon James Matisse Mektup Melih Cevdet Anday Memet Fuat Metin Uca Metis Yayınları Mırıldandıklarım Michelangelo Milan Kundera Murathan Mungan Mühür Dergisi Müzik Nâzım Hikmet Nobel Edebiyat Ödülü Not Defteri Notos Nuri Bilge Ceylan Nuri İyem Oğuz Atay Okuduklarım Okuma Defteri Okuma Günlüğü Okuma Şenliği Onat Kutlar Opera Opus Amadeus Oda Müziği Festivali Orhan Pamuk Oscar Ödülleri Ödül Öğrendiklerim Ömer Kavur Önerdiklerim Öneri Öykü Özdemir Asaf Özlü Söz Paul Cézanne Paul Klee Penguen Kolu/Kanadı Pera Müzesi Picasso Plan Proje Quentin Tarantino Refik Durbaş Rembrandt Remzi Kitabevi Resim Resim Defteri Roman Rota Sabancı Müzesi Sait Faik Abasıyanık Salâh Birsel Sanat Sayıklamalar Seçtiklerim Sel Yayıncılık Selçuk Altun Selim İleri Sempozyum Seyir Defteri Sezen Aksu Sıla Sinema Söyleşi Sözcükler Sözünü Sakınmadan Stanley Kubrick Stefan Zweig Süreyya Operası Svetlana Aleksiyeviç Şiir Şiir Düşü Şiirler Tiyatro Tiziano Vecellio Tomris Uyar Ukde Van Gogh Varlık Dergisi Venedik Film Festivali Venüs Veysel Çolak Videolar Viktor Hugo William-Adolphe Bouguereau Yaşar Kemal Yavuz Turgul Yazar Yazı Masası Yazılar Yekta Kopan YKY Yön Yayınları Yusuf Atılgan Yücel Müştekin Zeki Demirkubuz

Uzun zaman sonra, bambaşka bir şehirde yazı masamı tekrardan kurdum ve defterlerimi, kitaplarımı, başvuru kaynaklarımı, dergilerimi özenli bir şekilde yazı masama yerleştirdim. Bir yandan yeni yazılarıma odaklanırken bir yandan da eski yazdıklarımı gözden geçirmeye çalışıyorum. Bu doğrultuda hem yeni fikirler masama düşerken, hem de eski yazdıklarım doğrultusunda eksik kalan yazılarımı tamamlamaya çalışıyorum.
İyi bir kitaplık nasıl olmalıdır, ana fikri doğrultusunda yazmaya çalıştığım denemenin üzerinde yoğunlaşmış durumdayım bu ara. Hem kendi kitaplığımı detaylı bir şekilde inceliyorum, hem de bu konu hakkında daha önce fikir beyan etmiş kişilerin düşüncelerine ulaşmaya çalışıyorum. Bu konuda Notos Öykü’nün 10. sayısı bana iyi bir yol gösterici oluyor. Kısa bir süre sonra bu yazı yayınlanacak düzeye gelecektir.
Yine benzer bir konu olan iyi bir okur nasıl olmalıdır, temalı bir yazı için daha çalışıyorum. Dünya edebiyatının ilk örneklerinden günümüz edebiyat dünyasına kadar geçen sürede iyi bir okurun hangi seçici ölçütler doğrultusunda okuma edimini yönlendireceğini kaleme almaya çalışıyorum. Bu yazı için biraz daha zamana ihtiyacım var.
Bunlar dışında edebiyat dergileri için yazdığım karalama defteri’ni de henüz tamamlayamadım. Bunun üzerinde de çalışıyorum. Daha önce yazdığım ve tamamlandığını düşündüğüm İsterdim-Türk Edebiyatı Üzerine Bir Ukde Denemesi başlıklı yazıya da yeni eklemeler yaptım. Hiç Sevmem de Karalama Defteri’nden çıkarak Yazılar’da yayınlanacak kıvama geldi.
Şiire artık yeterince zaman ayıramıyor olmanın derin üzüntüsünü yaşıyorum. Eskisi kadar yoğun şekilde şiir alıştırmaları yapamıyorum. Şiirsel bütünlük taşıyan ürünlere de henüz ulaşabilmiş değilim. Yıllar önce yazdığım, defterlerde kalan alıştırmaları toparlamaya çalışacağım. Belki bu sayede şiirsel bütünlüğe kavuşturacağım metinler çıkabilir ortaya.
Hayat Notlarıiçin tamamlanmış bir seçki var şu an yazı masamda. En kısa zamanda bunu yayınlayacağım. Yeni notlar da yavaş yavaş ortaya çıkmaya başladı. Bir bütünlük oluşturacak sayıda aforizmaya ulaştığım anda yeni Hayat Notları’nı da yayınlayacağım.
Not Defteri’m de istediğim hızda, kendi yolunda ilerliyor. Günden güne artarak, edebiyata daha da yaklaşarak güzel bir ritimle yayınlanacağı zamanı bekliyor. Not Defteri hem yazılara, hem de değinmelere yol gösterici görevini de yerine getiriyor. Fakat bir süredir Kırıntılar ve Seçtiklerim’i yayınlamaktan vazgeçmiş durumdayım. Kırıntılar içeriği siyasete kaydığı için beni huzursuz ediyordu, Seçtiklerim de çok sıkı bir okuma ritüeli tutturmam gerektiği için beni yoruyordu. O nedenle bu iki başlığı şimdilik geri plana ittim. Aklımda Kalanlar ise belli bir süre sınırlaması olmadan yeterli veri toplanınca yayınlanacak.
Kitap Eleştirileriiçin Ayfer Tunç’un Dünya Ağrısı, Enis Batur’un Ölesiye Sanatve Selim İleri’nin Mel’un-Bir Us Yarılması adlı kitaplarını okuyorum ve bu kitaplar için detaylı eleştiri yazıları yazıyorum. Yeni yayınlanan kitaplar için Kitap Eleştirileri’ne yazılar yazacağım. Yayınlanma tarihi daha eski olan kitapları ise Okuma Defteri’ne konuk ediyorum. Okuma Defteri için şu an Leylâ Erbil’in Hallaç’ı ve Behçet Necatigil’in Sevgilerde’si hakkında yazılar yazıyorum. Daha önce Hakan Bıçakçı’nın Apartman Boşluğu ve Enis Batur’un Suya Seng’i için yazdığım yazılar da Okuma Defteri için yayınlanmayı bekliyor.
Rota’da bu yıl için okumayı planladığım kitapların bir kısmının listesini yayınladım. O kitapların yanına yeni yayınlanan kitaplar da eklenecektir. Planladığım gibi olursa bu yıl okuyacağım kitap sayısı 150’yi bulacak. Bunların bir kısmı için Kitap Eleştirileri’ne bir kısmı için de Okuma Defteri’ne yazılar eklemeyi planlıyorum.
Bir süredir günlüğüme yeterince vakit ayıramaz oldum. Özellikle aylık yayınladığım Günlükler uzun zamandır öksüz kaldı. Günler ve Gece ise aksak bir şekilde ilerliyor. Daha fazla günlüklere zaman ayıracağım bundan sonra.
Seyir Defteriiçin de Çiğdem Vitrinel’in yönettiği Geriye Kalan hakkında bir yazı yazıyorum. Yine bu yıl için izlemeyi planladığım filmlerin listesini Rota’da yayınlayacağım yakında. O filmler de Seyir Defteri’nde kendilerine yer bulacaklardır.
Daha önce Karalama Defteri’nde yayınladığım Erzurum yazısını tamamladım. Bu yazıyla birlikte Bitlis üzerine yazdığım yazı yakında İzlek’te yayınlanacak. Bir yandan da İstanbul Üzerine Notlar ve İzmir Üzerine Notlar başlıklı yazıları da yazmaya devam ediyorum. Bir de İzmir’in Kültür Sanat İzleği başlıklı bir yazı hazır. Bunu da yakında yayınlayacağım. Uzun zamandır yazmayı planladığım Afyonkarahisar üzerine yazıyı yazmaya başlamalıyım artık. Ve yeni şehrim Edirne üzerine de yazı yazmalıyım.
Ve yeni projeler… Çağrışımlar üzerine yoğunlaşmalıyım ve bu projeyi bir an önce başlatmalıyım. Yeni planladığım Dikkatimi Çekenler, uzun zaman önce planladığım, fakat bir türlü başlayamadığım Çizilemeyen Portreler, Dergiler ve Ukde başlıklı projelerime de artık başlamam gerekiyor.
Şimdilik yazı masam ve üzerinde çalıştığım yazılar kabaca bunlar. Kısa bir süre sonra yeniden yazı masam üzerinde bekleyen çalışmalarım hakkında yazılar yazacağım. Bu sayede projelerimin daha hızlı bir şekilde ilerleyeceğini düşünüyorum. Çünkü yazdıklarımı gözden geçirmek beni motive ediyor.


Tuna BAŞAR
Etiketler:

Yorum Gönder

  1. "Şiire artık yeterince zaman ayıramıyor olmanın derin üzüntüsünü yaşıyorum. Eskisi kadar yoğun şekilde şiir alıştırmaları yapamıyorum. Şiirsel bütünlük taşıyan ürünlere de henüz ulaşabilmiş değilim."
    Kimi yazarın nesri şiir tadında oluyor. Hatta şiir'den bile keyifli. Her iki yazım türünde güzel ürünler vereceğini umuyorum. Başarılarının devamını diliyorum.
    ibahimm_

    YanıtlaSil
  2. Umarım. Eskiden çok daha yoğun bir şekilde şiirle ilgilenebiliyordum. En azından şiirsel alıştırmalar yazıp bir kenara bırakıyordum. Günün birinde bu alıştırmalar üzerinde yeniden çalışıp onlara şiirsel bir bütünlük verebiliyordum. Bir süredir bunu yapamıyorum. Bu da beni dertlendiriyor. Umarım yakın bir zamanda istediğim düzeye gelebilirim.
    Yorumların için çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

Tuna BAŞAR

{picture#https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/1185406_677123368993345_252884960_n.jpg?oh=9ad34d2cff4696ac91a0aa8f387e38cd&oe=575127C3} 1985 yılında doğdum. İzmir Karşıyakalı'yım. 2004 yılının son çeyreğiyle birlikte başladığım yazı serüvenime Gece Edebiyat adlı blog sayfamda devam ediyorum. Yazılarım ve şiirlerim Ada (Samsun),Aykırı Sanat, Berfin Bahar, BH Sanat, Çalı, Genç Hayat, İzmir İzmir, Kaçak Yayın, Kar, Koridor, Kum, Kuşak, Kül Öykü, Lacivert Sanat, Mor Taka, Onaltıkırkbeş, Sunak, Taflan, Varlık, Virgül gibi dergilerde yayınlandı. {facebook#https://www.facebook.com/tunabasar} {twitter#https://www.twitter.com/tunabasar35} {google#https://plus.google.com/+TunaBasar} {pinterest#https://www.pinterest.com/tunabasar35} {youtube#https://www.youtube.com/c/TunaBasar} {instagram#https://www.instagram.com/tunabasar35}

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.