2016 Yılında İzlemeyi Planladığım Filmler 2016 Yılında Okumayı Planladığım Kitaplar Adalet Ağaoğlu Adam Yayınları Aforizma Ahmet Altan Ahmet Say Akbank Caz Festivali Aklımda Kalanlar Alberto Giacometti Alejandro González Iñárritu Alexandre Cabanel Alıntı Alıntıladıklarım Alıştırmalar Altın Koza Film Festivali Anatole France Antoloji Ara Güler Arkas Sanat Merkezi Aspendos Opera ve Bale Festivali Ataol Behramoğlu Ayfer Tunç Aziz Nesin Bach Berlin Film Festivali Beyoğlu Sahaf Festivali Bilge Karasu Bilgi Yayınevi Birhan Keskin Boticelli Botticelli Caddebostan Kültür Merkezi Can Yayınları Candan Erçetin Cemal Süreya Claude Monet Çağan Irmak Çevrimdışı İstanbul Dağlarca Şiir Ödülü Değinmeler Deneme Dergi Devlet Tiyatroları Diego Velázquez Dinlediklerim Düşbükeyler Edebiyat Edgar Degas Edirne Kitap Fuarı Edward Munch Eleştiri Elias Canetti Emin Alper Enis Batur Erimtan Arkeoloji ve Sanat Müzesi Erzurum Eylül'e Mektuplar F. Scott Fitzgerald Fazıl Hüsnü Dağlarca Felsefe Ferit Edgü Film Filmekimi Fotoblog G. Cabrera Infante Galeri Gece Gece Edebiyat Gezi Giorgione Goethe Goya Gustav Klimt Gülten Akın Gündemdekiler Günler Günlük Günlükler Günün Şarkısı Haber Halikarnas Balıkçısı Hayat Notları Heykel Hilmi Yavuz Italo Calvino İçebakan İdil Biret İstanbul Bienali İstanbul Kitap Fuarı İstanbul Kukla Festivali İstanbul Modern İstanbul Uluslararası Kısa Film Festivali İş Bankası Kültür Yayınları İş Sanat İzlediklerim İzlek İzmir Avrupa Caz Festivali İzmir Sanat James Joyce Jan van Eyck Jean Auguste Dominique Ingres Johannes Vermeer John William Waterhouse Karalama Defteri Kırıntılar Kırmızı Kedi Yayınevi Kısa Metinler Kim Ki-duk Kitap Kitap Eleştirileri Kurşun Kalem Dergisi küçük İskender Kültür-Sanat Kürşat Başar Leyla Gencer Opera ve Sanat Merkezi Listelediklerim Luc Besson Malraux Man Booker Ödülü Manet Marc Chagall Marguerite Duras Marlon James Matisse Mektup Melih Cevdet Anday Memet Fuat Metin Uca Metis Yayınları Mırıldandıklarım Michelangelo Milan Kundera Murathan Mungan Mühür Dergisi Müzik Nâzım Hikmet Nobel Edebiyat Ödülü Not Defteri Notos Nuri Bilge Ceylan Nuri İyem Oğuz Atay Okuduklarım Okuma Defteri Okuma Günlüğü Okuma Şenliği Onat Kutlar Opera Opus Amadeus Oda Müziği Festivali Orhan Pamuk Oscar Ödülleri Ödül Öğrendiklerim Ömer Kavur Önerdiklerim Öneri Öykü Özdemir Asaf Özlü Söz Paul Cézanne Paul Klee Penguen Kolu/Kanadı Pera Müzesi Picasso Plan Proje Quentin Tarantino Refik Durbaş Rembrandt Remzi Kitabevi Resim Resim Defteri Roman Rota Sabancı Müzesi Sait Faik Abasıyanık Salâh Birsel Sanat Sayıklamalar Seçtiklerim Sel Yayıncılık Selçuk Altun Selim İleri Sempozyum Seyir Defteri Sezen Aksu Sıla Sinema Söyleşi Sözcükler Sözünü Sakınmadan Stanley Kubrick Stefan Zweig Süreyya Operası Svetlana Aleksiyeviç Şiir Şiir Düşü Şiirler Tiyatro Tiziano Vecellio Tomris Uyar Ukde Van Gogh Varlık Dergisi Venedik Film Festivali Venüs Veysel Çolak Videolar Viktor Hugo William-Adolphe Bouguereau Yaşar Kemal Yavuz Turgul Yazar Yazı Masası Yazılar Yekta Kopan YKY Yön Yayınları Yusuf Atılgan Yücel Müştekin Zeki Demirkubuz


15 Mart 2009 Pazar - İzmir

• Michelangelo’nun “Baküs” heykeli

• Yılmaz Özdil’in Hürriyet Gazetesinde yazdığı “İzmir” başlıklı yazı…

• Fransa’nın en önemli gazetelerinden Le Figaro’da Fazıl Say için övgü dolu bir yazı çıkmış. Yazıda Say’dan “müthiş Türk” diye söz ediliyormuş.

• U2 şarkılarından bir seçme…

Pride, Where The Streets Have No Name, With or Without You, Sunday Bloody Sunday, Stil Haven’t Found What I am Looking For, Who’s Gonna Ride Your Wild Horses, One, When Love Comes to Town, Mysterious Ways, Love is Blindness, Even Beter Than The Real Thing, New Year’s Eve, The Fly, Until The End of the World, Zooropa, Vertigo, Dischotheque, Never Let Me Go, Angel of Harlem…

• Atilla Dorsay’ın favori sekizlisi:

1930’lar: Modern Zamanlar (Modern Times) Yön: Charlie Chaplin
1940’lar: Yurttaş Kane(Citizen Kane) Yön: Orson Welles
1950’ler: Ölüm Korkusu (Vertigo) Yön: Alfred Hitchcock
1960’lar: Cinayeti Gördüm (Blow-Up) Yön: Michelangelo Antonioni
1970’ler: Baba ve Baba 2 (The Godfather Part I-II) Yön: Francis Ford Coppola
1980’ler: Ran Yön: Akira Kurosawa
1990’lar: Dalgaları Aşmak (Breaking The Waves) Yön: Lars Von Trier
2000’ler: Mulholland Drive Yön: David Lynch

• Mahsun Kırmızıgül’ün “Güneşi Gördüm” filmini izledim…

• seyir defteri

Bu topraklar üzerinde yaşayan her insanın içini derinden yakan bir konu seçmiş bu sefer Mahsun Kırmızıgül. Beyaz Melek’le beklentilerimi çok yukarı çıkarmıştı, fakat seçtiği konu güzel olmasına rağmen, beklediğim kadar iyi bir filmle karşılaşmadım.
Tiyatro kökenli oyuncularla ve Altan Erkekli, Şerif Sezer, Erol Günaydın gibi ustalardan kurulu bir ekiple çalışması büyük bir avantaj, fakat simatografik anlamda eksiklikleri dikkat çekiyor. Sinemasal dili çok zayıf, sahne geçişleri sırıtıyor, diyaloglar sığ kalmış…
Hepimizin, her zaman kullandığı cümlelerle doluydu film. Bir de çok fazla konuda mesaj kaygısı taşımış. Doğu insanının yaşadıkları, terörün bölge halkına verdiği zarar, askerin insanlar üzerindeki etkisi, töreler, doğuda transeksüel eğilimler gösteren bir genç… Daha önce Vizontele’de de değinilen iki kardeşten birinin asker olması, diğerinin dağa çıkması gibi artık herkesin farkında olduğu ve çok sık kullanılan imgeler…
Sinemasal anlamda çok büyük bir farklılık yoktu aslında filmde. Beni etkileyen Altan Erkekli’nin oyunculuğu, Şerif Sezer’in duruşu, dedenin kör rolü ve güneşi görerek ölen Kado’nun elinde tuttuğu kurutulmuş kardelen ya da berfin çiçeği…
Film hakkında yazılacak çok şey var. Ama vasatı aşmayı başaramamış film.
Son günlerde gündeme gelen “Mahsun Kırmızıgül, Yılmaz Güney olur mu?” sorusuna da bu filmi izledikten sonra vereceğim cevap: Mahsun’un daha çok yol kat etmesi gerekiyor. Ama önceliği Yavuz Turgul sinemasını incelemeye ayırabilir.

• Vatan Pazar’da Buket Aşçı’nın İsmet Özel’le yaptığı röportaj…

İsmet Özel’i siyasetten uzak tutup, sadece şiir yazmaya yönlendirmek isterdim.

• Hayatıma giren her insan -sevdiğim ya da aşık olduğum diyelim- sevgisizlik hissinden başka bir şey bırakmamış bende. Hiçbiri bir daha hayatıma dokunamayacak…

“Geride Kalan ya da Bazı Harflerin Çağrıştırdıkları” başlıklı şiirimi yayınlama zamanıdır.

• Bernard Pivot’un Bahadır Gülmez çevirisiyle Kırmızı Yayınlarından çıkan “Şarabın Aşk Sözlüğü” adlı kitabı…

• Nuri Bilge Ceylan’ın “Mayıs Sıkıntısı” filmi

• Niçin günlük gazetelerimiz hafta sonları o kadar ek verirler de bu eklerden biri mizaha ayrılmaz?

• Büyükşehirlerdeki AKP mitinglerinin içine girip insan profiline bir göz atarsanız, AKP’ye oy veren kesimi hemen anlarsınız: köyden kente göç eden ve kent yaşamına ayak uyduramayıp kentte kendine köyler yaratan ve okuma düzeyi alt seviyede olan insan tipi.

• Federico Garcia Lorca

• Seneca’nın sözü: “Yalnız akıllı bir insan sevmesini bilir. Sevip de yitirmek, sevmemiş olmaktan daha iyidir.”

• Okuduklarım

- Vatan, Hürriyet, Haber Türk, Taraf ve Sabah gazeteleri
- Murathan Mungan “Yaz Sinemaları”
- Orhan Pamuk “Beyaz Kale”
- Ferit Edgü “Abidin”
- Enis Batur “Kesif”

• İzlediklerim

- Star TV Ana Haber Bülteni
- Yaşamdan Dakikalar
- Mahsun Kırmızıgül’ün “Güneşi Gördüm” filmi

Tuna BAŞAR
Etiketler: ,

Yorum Gönder

Tuna BAŞAR

{picture#https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/1185406_677123368993345_252884960_n.jpg?oh=9ad34d2cff4696ac91a0aa8f387e38cd&oe=575127C3} 1985 yılında doğdum. İzmir Karşıyakalı'yım. 2004 yılının son çeyreğiyle birlikte başladığım yazı serüvenime Gece Edebiyat adlı blog sayfamda devam ediyorum. Yazılarım ve şiirlerim Ada (Samsun),Aykırı Sanat, Berfin Bahar, BH Sanat, Çalı, Genç Hayat, İzmir İzmir, Kaçak Yayın, Kar, Koridor, Kum, Kuşak, Kül Öykü, Lacivert Sanat, Mor Taka, Onaltıkırkbeş, Sunak, Taflan, Varlık, Virgül gibi dergilerde yayınlandı. {facebook#https://www.facebook.com/tunabasar} {twitter#https://www.twitter.com/tunabasar35} {google#https://plus.google.com/+TunaBasar} {pinterest#https://www.pinterest.com/tunabasar35} {youtube#https://www.youtube.com/c/TunaBasar} {instagram#https://www.instagram.com/tunabasar35}

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Blogger tarafından desteklenmektedir.